maanantai 21. tammikuuta 2013

★ Tavoitelista ★

Tumblr_mglrpub7ka1rlwjgto1_500_large
wehearit
Score! -välilehteen olen koonnut saavuttamiani asioita ja tulevaisuudessa häämöttäviä tavoitteitani. Kilopudotukset ja urheiluhaasteet ovat näppärästi ymmärrettäviä, mutta joukossa on muutama poikkeava tavoite. Eikun niitä selventämään!

Aikavälillä 11.1.2013-1.3.2014 olen pudottanut 25 kiloa
Tästä pitkänajan tavoitteestani olen kirjoittanut enemmän täällä, joten selitän tämän vain pikaisesti. Pudotan painoa yhdessä kahden ystäväni kanssa, ja palkinnoksi lähdemme kesällä 2014 Lappiin vaeltamaan. Tämä on ollut saavuttamaton haaveeni jo kauan aikaa, joten sen ansaitsemiseksi teen töitä! Nyt ei selitykseksi kelpaa ainakaan liian lyhyt aika. ;)

Huomaan sovituskopissa, että pienemmät vaatteet näyttävät hyvältä päälläni.
Vaateshoppailu on yksi minua ärsyttävimmistä asioista. En muista kertaakaan, jolloin olisin mielestäni näyttänyt hyvältä sovitettavissa vaatteissa. Olen saattanut kuitenkin ostaa "ihan ok"-vaatekerran josta kotona olen pitänyt valtavasti. Sovituskopeissa mikään ei sovi päälleni. Tästä päähänpinttymästä haluan päästä eroon! Ja sitä varmasti helpottaa pudotetut kilot ja pienempi vartalo.

Kerron jollekin kasvokkain olevani tyytyväinen vartalooni/muutokseeni.
Minun on kamala vaikea puhua itsestäni muille. Tunnen itseni aina itsekeskeiseksi ja itsekkääksi. Vasta blogin myötä olen oppinut kertomaan ajattelemaan itseäni ja puhumaan teoistani ja itsestäni. Se, että sanoisin jollekin olevani tyytyväinen itseeni, tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Vielä suurempi haaste on pitää omasta vartalostani ja kertoa se myös muille! Mutta haluan kyetä siihen. Haluan saavuttaa normaalin painomäärän ja nauttia siitä. Ehkä tuolloin kykenen ilmaisemaan tyytyväisyydestäni vartalooni muillekin.

Annan ystävän tehdä kokovartalohieronnan minulle.
Kroppakompleksi. Minulla on monta ystävää, jotka ovat opiskelleet ja työskentelevät hierojina. Ja moni on tarjoutunut tekemään minulle kokovartalohieronnan ilmaiseksi. Mutta en kuuna päivänä kehtaisi suostua! Olen kyllä käynyt hieronnassa, mutta sen on aina hoitanut minulle tuntematon henkilö. Ajatus vartaloni näyttämisestä ystävälle ja se, että hän joutuisi koskemaan ihroihini... Mielikuva puistattaa ja kunnolla. Häpeän vartaloani ja en halua tuottaa ahdistusta ystävilleni sen näkemisestä ilman päällysvaatteita! Mutta kun saavutan sopusuhtaisen vartalon, aion antaa ystävän tehdä kokovartalohieronnan. Se olisi suuri saavutus minulta ja ystäväni arvostaisivat sitä.

Käyn valokuvaamossa ottamassa elämäntapamuutos-valokuvan ja valmistujaiskuvan.
Idean sain alunperin Every Step Matters -blogin Jelissalta (joka on muuten pudottanut painoa huimasti ja näyttää mielettömän hyvältä! Siinä oikea malliesimerkki.) Törkeästi nappaan ajatuksen itsellenikin! Eli kun olen saavuttanut tavoitteeni (niin fyysisesti painon pudotessa kuin myös henkisesti itsetunnon kasvaessa), varaan ajan oikein valokuvaukseen! Ja sitä varten laitatan hiukset ja meikit. Ja pukeudun nätisti! Niin sanottu prinsessapäivä ja palkinto muutokselleni.

Minulla ei ole ylioppilasvalokuvaa tai valmistujaisvalokuvaa. Tämä harmittaa suuresti vanhempiani ja sukulaisiani - myös itseäni. Kun olen normaalikokoinen, otatan valokuvan ylioppilaslakin kanssa. Reippaasti myöhässä, mutta parempi silloin kun ei milloinkaan!

Ostan vihreän juhlamekon.
Olen aina halunnut vihreän juhlamekon - ylioppilaaksi päästessäni ja valmistujaisiini etsin urakalla vihreää juhlamekkoa. Ja löysinkin monta kerrassaan täydellistä ja uskomattoman kaunista, mutta yhteenkään en mahtunut! Ja voitte uskoa, että yritin todella tunkea itseäni niihin. Mutta ei voi mitään, vihreää en saanut vaan mustaa. Tämä harmitti minua suunnattomasti, itse asiassa yksi suurimmista harmistuksenaiheistani.

Ja ylioppilasjuhlista lähtien vihreä juhlamekko on ollut pakkomielteeni! Sellaisen aion hankkia. Ja minkä yhteydessä tämä sopisikaan paremmin kuin elämänmuutoskuvan kanssa! Uusi minä, kauniit meikit ja hiukset sekä se vihreä juhlamekko. Tätä haavetta varten teen kaikkeni!

Pukeudun farkkuihin!
Näitä vaatetavoitteita minulla on (ilmeisesti) aikalailla. Ja yksinkertainen tämäkin on. En ole vuosiin pukeutunut farkkuihin, sillä jalkani ovat liian massiiviset mihin vain tiukkaan! Farkut ovat ahdistaneet minua suunnattomasti, vaikka mielestäni ne ovat aina kauniit (muiden ihmisten) päällä. Mutta kun olen normaalikokoinen, kokeilen käyttää farkkuja. Enhän välttämättä silti pidä niistä, mutta ainakin kerran pukeudun niihin ;) Ihan kokeilun vuoksi!

Käyn lenkillä miekkosen kanssa.
En pidä lenkillä käymisestä kenenkään kanssa vaan lenkkeilen aina yksin. Mutta moni ystävämieheni lenkkeilee paljonkin, joten heistä saisin varmasti seuraa. Jotenkin lenkkeily miehen kanssa on minulle haasteellisempi ajatus kuin naisen. Ja haluankin tehdä lenkkikierroksen miespuolisen kaverin kanssa! Tämä kuitenkin vasta, kun itsetuntoni ja kuntoni ovat paremmat.


Melkeinpä kaikki tavoitteet toteutuvat vasta koto-Suomessa, mutta on siihen tavoitepainoonkin onneksi aikaa. En siis turhaan stressaa tavoitelistasta, koska aion kuitenkin toteuttaa kaikki ylläolevat asiat :)

2 kommenttia: